16 November 2009

2012后

刚看完2012回来
去了喝茶下
这是我回来后第2次和家人喝茶
跟朋友? 0次 ...哼!

2012故事大纲
我不能讲太多
因为有太多人还没看
他们不够update嘛
当然不包括忙处理"奸狗"的Don
和忙考宫心计的Jaq
还有找不到人看的"龟毛女"咯

回到正题
2012世界末日
报纸透露几多
我没看
网站写了什么
我没查
大众开始讨论
我说:"遐密歹挤"
戏里面做的会不会成真
谁知道?
有没有人开始怕了
谁知道?
一边看我一边想 [好像没太专心看]
如果真的要沉下去
那么我应该怎样面对
那天玩了一个笨测试
笨测试预算我会吞安眠药
不是自杀
只是想安宁的离去。
这样算窝囊
算不算没种啊?
我不知道,但我懂,我怕
不想看到自己的下半身断了
自己还活着挨着
真的会发生吗?
哈哈
应该是想太多了
2011年12月31日再打算
看要不要买药!

不想那个怎样死
不如来想看死了会去哪里
不管什么宗教、信念、信仰
天国与地狱重生轮回投胎
世界末日后
我们会在哪里?
有没有去想啊
天国和地狱,会在哪里?
轮回投胎,要投去哪里?
死了以后我们还会有意志吗?
我们会知道自己去了哪里吗?
害,继续想,还有一段不长不短的日子可以想
虽然世界末日不一定到来
但,想想又不会吃亏
怎样想都不重要
怎样面对才重要

终结,
这部电影没有达到我期待的水平
原因写在p/s了。
我给它 6 out of 10
看了这部戏
不要一走出戏院就
刁那个导演不会拍
刁那个演员演很差
刁那个编剧不会写
反而想想我提到的
虽然不是很重点
可是...就......

p/s:
2012, a movie that capture a better view of disasters which going to happen
Disasters that approaching us day by day, sec by sec
This movie just didn't show what its title meant to be
At world end, when human civilization end
I believe that what we call an end is when nothing left
But 2012 just not the end
It seems like just another great disaster
Maybe the greatest ever disaster that strike human
A disaster that might end human civilization
It[2012] doesn't make it
Human survive once again
After all we watched in previous years
The Day After Tomorrow, Japan Sink, Tsunami, Independent Day,
or any other movie that might pops up in your memory
Human again manage to survive
So, do you think that human be able to survive when such huge tsunami strike the entire world?
Think back again
When tsunami strike SEA
What human did?
I remember that i saw a video from the news
There are still people having their deadly, fatal or so call relaxing holiday
at the beach
Then, gone
I am wondering
What has shown in this movie
Government start to build something that can be use to protect human civilization since 2009
Its nearly the end of 2009
Did the real government did anything in reality?
Who knows
Just remember
At world end, there shall be nothing left
Neither you nor me.

4 comments:

-jaquerinelee- said...

so at the wolrd end, human gonna disappear in the world also? this is the point in 2012? err 2012 better ot tsunami better?

Jaykie™ said...

nope..

"at world end" is what the title meant to be.. but not the movie

lol..
think again.. asia graphic design looks better or the america graphic better? u got the answer..

tortoisegirl said...

几显啊...不懂几时才可以看...

我以为你同你朋友一起去看叻...

不算没种吧...谁要痛着死掉??给我选我也不想痛痛的死啊!我也不想听到一堆人喊着痛死掉...可以不痛的死最好...

想一想,我觉得结局不做人类死到完是不想让观众害怕...也可能是想给人类一点希望,可能世界末日人类还是能活着的...

Jaykie™ said...

哈哈,希望。 是咯,我也懂,也是酱想过,可是就不把它写在部落里。。。
末日是终点,照理来说应该没有世界了,如果还有酱多人在,那应该只是灾难咯,部落里提到了,哈哈!